Kunci Ke Syurga

November 26, 2010
Assalamualaikum,

Ema datang lagi!
Dan kali ni ema nak membawa satu cerita yang ema baca di internet,tak lain tak bukan.Blogspot.
ANDA HARUS BACA!Sebab cerita ini kisah benar dan akan tertarik dengan cerita ini

Perihal Seorang lelaki muslim yang telah membawa Sekumpulan Besar orang Kristian memeluk Islam..




beliau menceritakan bahwa beliau mempunyai seorng rakan..
rakannye itu menceritakan kepadanya bahawa dia mempunyai seorng rakan telah melanjutkan pelajaran ke luar negara...
rakan ustaz itu terus bercerita kepadanya...
setibanya rakannye itu tibe disana,
dia tidak mempunyai seoarng rakan pun melainkan seorng lelaki kristian..
padahal die beragama Islam..
kemana sahaja mereka akan kekal bersama...
raknnye yg beragama Islam itu cube menarik rakan kristiannye itu agar memeluk Islam..
dlm tak sedar..raknye yg kristiannye itu juga cube menarik dia  memelukagama kristian..
pada suatu hari..
rakannye yg kristian itu mengajak dia ke sebuah gereja..
setibanya mereka disana kesemua kerusi disana penuh..
kecuali ade dua kerusi di belakang yg kosong..
mereka pun dduk di situ..
kemudian masuk lah seorng paderi dan naik ke mimbar atau pentas gereja tersebut..
lalu die berkata..aku tak kan mulakan ucapan aku selagi seorang pelawat tidak keluar dari gereja ini!
paderi itu berkata dengan tegas dan menggunakan nada yg tinggi..
semua audience terpinga2 termasuklah lelaki Islam itu..
paderi itu ulang sekali lagi.."aku tak kan mulakan ucapan ku selagi seoarang pelawat tidak keluar dari dewan ini!..."
buat kali ketiga..paderi itu terus menjert.."aku tak kan mulakan ucapanku selagi seorg yg beragama Islam tidak keluar dari gereja ini!"
lelaki Islam itu bertanye kapda rakann kristiannye.".adekah aku prlu dudk atau kite perlu keluar..
rakan kristiannye itu berkata bahawa kite duduk kerana dia(paderi itu) tak tahu..?.
lantas paderi itu terus menuju kearah lekali Islam itu dan mengarahnye keluar kerana die tak lyk duduk di gereja itu..
lelaki Islam itu bertanye,,"ape salahku hinggakan aku tak boleh duduk disni.?".
paderi itu berkata.."baiklah,kamu boleh duduk disni jika kamu dapan menjawab 32 soalan ku.."
nak dipendekkan cerita..lelaki Islam itu bolen menjwab semua soalan paderi itu dgn baik..
paderi itu berkata,,"baiklah kamu boleh duduk disini"..
maka lelaki Islam itu pun berkata.."aku akan duduk disini jika kamu boleh menjawab satu saolan dari aku.".
paderi itu serba salah samada mahu jwb atau tidak..
tiba2 semua hadirin di gereja itu bgn dan berkata kepada paderi itu.."kamu perlu menjawab soalan itu"
paderi itu terus diam..semua hadirin mengulangi.."kamu perlu menjwab soalan itu atau kami yg menjawabnya"
maka paderi itu berkata..apakah soalan itu..
maka lelaki Islam itu pun bertanya.."apekah kunci ke syurga?"
paderi itu terdiam..semua hadirin di gereja itu bertanya kepada paderi itu apakah jwpan kepada soalan itu..
paderi itu kata "tidak!..aku takkan menjawabnye kerana aku takut kamu semua akan memarahi aku.."
semua hadirin memaksa paderi itu untuk memberikan jwpan..
maka paderi itu membacakan satu hadis dan berkata bahawa kunci ke syurga adlah mengucap kalimah syahadah..
maka semua hadirin gereja bertanya.."apekah yg kamu ajarkan kepada kami selama ini?"
maka paderi itu berckp bhawa "aku ingin menjaga kepentingan ku sendiri..dan aku berharap aku akan dapat melafazkan kalimah sayahadah ketika saat terakhir hidupku.."
maka semua hadirin pun berkata.."kami pun mahu mengucap syahadah dan masuk ke syurga.."
akhirnya semua hadirin gereja itu memeluk agama Islam..

p/s:cerita ini benar tetapi tidar tersebar secara meluas..
sekian~


No comments:

Saya komen

Powered by Blogger.